Premýšľala si niekedy o tom, prečo nemáš toľko objednávok ako si si vždy predstavovala a kde je chyba? Či zlacniť, či vytvoriť niečo iné… Chcem Ti len povedať, že chyba nie je v Tvojej tvorbe a už teraz by si ju kúpili zákazníci, ktorí chcú presne to, čo vyrábaš. Lenže, nevieš ako a kde ich hľadať. V dnešnom článku sa s Tebou podelím o 3 tipy, ktoré môžu rozbehnúť aj Tvoje handmade podnikanie.
A ešte predtým potrebuješ dať o sebe vedieť. A ja viem, že si teraz asi hovoríš: „Anka, ale keď ja som strašný introvert, ja sa nechcem nikde ukazovať„. Áno, chápem, je to krok do neznáma. Ale, nestojí prekonať tento svoj blok a zahodiť svoje obavy, aby si mohla tvoriť nielen „do šuplíku“ ale svoje výrobky ozaj predávali?
Tip: spíš si svoje bloky a presvedčenia, prečo si myslíš, že sa bojíš „byť vidieť“. Často prídeš k poznaniu, že „strach má veľké oči“ a že Ti reálne vlastne nič nehrozí.
Mimochodom, s blokmi a prekážkami, ktoré nás často podvedome brzdia v predajoch našich handmade výrobkov budeme pracovať na našom workshope, ktorý prebehne už 30. júla a ktorý pre Teba pripravujem grátis. Viac info zistíš na tomto linku.
Často sa stretávam s názorom: stačí výrobok nafotiť a buď sa páči alebo nie. Načo okolo toho ešte nejaké omáčky. Hm. Je to skutočne tak? OK, dlhé texty nebavia nikoho čítať, priznám sa, že ani mňa nie…
Ale, budeš viac veriť výrobku, ktorý je bežne nafotený a s popisom: materiál, rozmery, cena a voľné k odberu
alebo Ťa skôr zaujme príspevok, ktorý je nielenže nafotený tak, že máš chuť si ten výrobok poobzerať z viacerých strán ale je k nemu ešte text, u ktorého máš pocit, že ten výrobok je „šitý“ priamo pre Teba a vyvolá v Tebe nutkanie kúpiť si ho?
A to je presne ten rozdiel medzi bežným príspevkom a príspevkom, ktorý predáva.
Tip: všimni si, ako to robí Tvoj vzor, ktorý v handmade určite máš, niekto, kto Ťa napríklad inšpiruje. Alebo občas neprepínaj reklamu a skús odpozorovať, čo Ťa na výrobku a jeho prezentácií zaujme.
OK, možno si teraz povieš: „jasné, investujem predsa do materiálu a do nástrojov“. A je to logické a pochopiteľné. Veď keď chceš predávať, potrebuješ predsa niečo ponúknuť na predaj. OK, stále je to logické, však?
Avšak otázka je: darí sa Ti predávať svoje výrobky alebo dotuješ svoje podnikanie kúpou ďalšieho materiálu na tvorbu v nádeji, že sa tento druh tovaru bude viac páčiť a bude sa lepšie predávať? A to už je bod k zamysleniu.
Ak Ti totiž predaje nejdú tak, ako by si chcela, nepotrebuješ investovať do kúpy ďalšieho materiálu ale zainvestovať do toho, aby si sa naučila ako predávať. Dáva Ti to význam? Verím, že áno.
Chyba totiž nie je vo výrobkoch, ale v tom, že nevieš ako sa prezentovať a predávať. A hoci máš možno pocit, že investícia do materiálu je niečo hmatateľné, čo sa Ti určite vráti, tak investícia do informácií, ktoré Ti dajú znalosti ako predávať je investícia, ktorá si na seba zarobí nie raz ale bude Ti generovať zisky pri každom predaji a to roky.
A ak nevieš, kde začať, stiahni si môj ebook grátis, v ktorom som zhrnula svoje know how ako predávať ako značka. Verím, že v ňom nájdeš veľa aha-momentov, ktoré Ťa na Tvojej ceste za úspechom posunú tak ako aj iné handmade šikulky, ktoré si e-book už stiahli a čerpajú z neho informácie.