Prečo handmade podnikanie? II. časť

Chceš mať viac platiacich zákazníkov, ktorí sú nadšení z Tvojich výrobkov? V dnešnej, 2. časti seriálu Prečo handmade podnikanie, sa pozrieme na ďalšiu oblasť, ktorá rozhoduje o tom, či sa budú predávať Tvoje handmade výrobky alebo výrobky inej handmade šikulky. A tou sú zákazníci. Aby si mala zákazníkov, ktorí budú u Teba s nadšením a opakovane nakupovať, potrebuješ si nastaviť 3 oblasti.

Žena vyšívajúca vankúš
Vedieť sa živiť tým, čo Ťa baví je možné. Spoznaj princípy úspešného handmade podnikania.

1. Vedieť pre koho vyrábaš

Veľa šikuliek tvorí krásne výrobky no netuší, pre koho. Myslí si, že pekný výrobok si nájde zákazníka sám. Že stačí vyrobiť niečo pekné za dobrú cenu a predaj bude fungovať. Lenže presne takto uvažuje ďalších 90% handmade tvoriliek, ktoré chcú svoje výrobky predávať a preto vedieť niečo pekné vyrobiť nie je zárukou automatického predaja.

Ak chceš vyniknúť medzi podobnými výrobkami a skutočne predávať, potrebuješ vedieť pre koho konkrétne Tvoje výrobky určené, kto je Tvoj ideálny zákazník. Čím konkrétnejšie, tým lepšie budeš vedieť zacieliť na vlastnosti, ktoré v Tvojom zákazníkovi tzv. cinknú na jeho nákupnú strunu.

Budeš viac vidieťčím viac ľudí o Tebe bude vedieť, tým viac potenciálnych zákazníkov medzi nimi bude. A okrem toho, ak si jasne definuješ kto je Tvoj ideálny zákazník, budeš menej vyrábať na sklad, lebo budeš vedieť pre koho vyrábaš, čo sa mu páči a čo uprednostňuje.

Neboj sa toho, že ak si u Teba nebudú môcť vybrať všetci, neponúkneš niečo každému, že prídeš o zákazníkov. Naopak. Čím špecifickejšia budeš, tým viac vynikneš zákazníci budú u Teba nakupovať kvôli špecializácii, lebo budú vedieť, že u Teba dostanú presne to, čo potrebujú.

2. Zabezpečiť, aby sa zákazníci o Tebe dozvedeli, spoznali hodnotu Tvojej tvorby a chceli Ťa sledovať

Inak povedané, marketing, budovanie značky, reklama… Slová, ktoré si určite už počula, ale máš pocit, že sú pre veľké spoločnosti.

Lenže, predaj bez marketingu nemôže fungovať. Ak totiž nedáš o sebe vedieť, nemôžu Ťa zákazníci nájsť.

V dnešnej on-line dobe je veľa možností ako na to a to bez toho, aby si musela dať jedno jediné euro do reklamy. Potrebuješ k tomu svoju stratégiu pre zviditeľňovanie sa, ktorá zahŕňa príspevky, ktoré sledujúceho

  • zaujmú
  • pobavia a 
  • edukujú

a on sa tak stane Tvojím nadšeným sledujúcim a od toho je už len krok k nadšenému zákazníkovi.


Preto je tak dôležité poznať svojho ideálneho zákazníka (bod 1), pretože ak nevieš kto je Tvoj ideálny zákazník, budeš cieliť na všetkých, čím zapadneš do šedého priemeru a neoslovíš nikoho.

V Tvojich príspevkoch sa skrátka tak trocha nájdu všetci. Nikoho neurazia, ale ani nezaujmú. Tvoj zákazník nebude mať pocit, že je to pre neho a tým pádom sa pozrie aj inde, či nenájde niečo podobné a trebárs aj za inú cenu …

3. Dať zákazníkom dôvod, aby nakupovali u Teba

Nenechaj zákazníkov, aby premýšľali, či Tvoj výrobok chcú, potrebujú, kde ho budú nosiť…. Daj im jasné PREČO nakupovať u Teba. Ak vieš kto je Tvoj ideálny zákazník (bod 1) a buduješ s ním vzťah napríklad cez Tvoje príspevky (bod 2), je tretí krok logickým vyústením – a tým je nákup u Teba.

Veď prečo by mali kupovať inde, keď sa u Teba cítia dobre, nájdu u Teba praktické tipy a dôverujú Ti?!

No, vlastne jeden dôvod tu je. A tým je naša ostýchavosť, ktorá nám bráni predávať. A hoci na jednu stranu predávať chceme, formulujeme naše príspevky formulujeme tak, že

  • zákazníkovi nie je jasné, že vôbec predávame (krásne to vystihuje typ príspevku: vyrobila som XYZ, čo myslíte, bude sa páčiť? Je voľný  k odberu) a nevie
  • prečo by mal kúpiť (jeden typický  príspevok, ktorý vidím veľmi často: „Krásny deň prajem, už teraz si môžete objednať u mňa pletené svetríky na zimu. Na mojej stránke XYZ nájdete všetky moje práce„)


Vytvor príspevok, v ktorom bude mať zákazník pocit, že je výrobok šitý pre neho na mieru a nezabudni na určitý limitujúci faktor (napríklad počet kusov), ktorý zákazníka popoženie ku kúpe.

Ak si teraz hovoríš, že Ty ale nechceš zákazníkov uháňať, tak vedz, že tým pravým dôvodom nie je umelo vytvoriť pocitmusíš kúpiť“ ale jednoducho fakt, že v dnešnej rýchlej dobe náš mozog zahltia ďalšie podnety a naliehavé úlohy, takže skrátka zabudneme…

Vedieť sa naplno venovať tomu, čo Ťa baví nie je nemožné. Chce to poznať zopár princípov úspešného handmade podnikania. Nečakaj, že sa to zmení samé. Vykroč svojmu úspechu v ústrety už dnes. Spoznaj princípy úspešného predaja Tvojich handmade výrobkov a začni svoje výrobky predávať ako značka. Klikni na tlačidlo nižšie a zisti viac.

Komentáře

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Ebook zdarma Predávaj svoje handmade výrobky ako značka
  • Ebook na stiahnutie zDARma.

  • Najčítanejšie články
  • Hand-made podnikanie ako životný štýl
    Anna Harská Handmade ako úspešné podnikanie
  • Chceš dostávať aktuálne info o handmade podnikaní do mailu?

    Páčia sa Ti moje blogové články a nachádzaš v nich to, čo potrebuješ pre rast svojho podnikania a predajov hand-made? Zadaj svoje údaje do formulára nižšie a ja sa postarám o to, aby si neprišla o žiadny článok ani o dôležité informácie, ktoré Ti pomôžu v Tvojom handmade podnikaní.