Čo odlišuje dobrý predajný príspevok od priemerného? A čo všetko sa odohráva v hlave Tvojho potenciálneho zákazníka už počas prvých desatín sekundy?
V dnešnom blogovom článku Ti prezradím 4 body, ktoré z Tvojho predajného príspevku spravia skutočný magnet na zákazníkov a Tvoje výrobky sa budú predávať oveľa rýchlejšie než doteraz.
Ak si totiž doteraz publikovala svoje predajné príspevky štýlom odfotený výrobok a k tomu popis zloženia, ceny a informácia „voľné k odberu„, s najväčšou pravdepodobnosťou si veľmi úspešná nebola…
Poďme sa teda spolu pozrieť na to ako vytvoriť predajné príspevky, ktoré zaujmú a budú Tvoje handmade výrobky predávať rýchlejšie.
Prvým (a často posledným) bodom, kedy sa zákazník rozhodne či sa bude zaujímať o Tvoj výrobok alebo o vedľajší, konkurenčný, je bezpochyby fotografia a grafika. Behom prvých desatín sekundy totiž oko predá mozgu informácie o tom, či je Tvoj výrobok to, čo zákazník hľadá, či ho zaujme a či bude kvalita OK.
Ak je totiž Tvoj výrobok odfotený napríklad na strome alebo zamaskovaný medzi kvetinami či iným prostredím, mozog prijíma informáciu tu je nejaký strom/kvetiny/niečo farebné a abstraktné. A keďže to nehľadá, nemá dôvod si fotografiu s Tvojím výrobkom rozkliknúť, hoci by na nej po zväčšení našiel napríklad krásny náramok.
Takisto rozmazané alebo nekvalitne nafotené výrobky odovzdávajú informáciu o nízkej kvalite, o niečom, čo je „vyrobené doma na kolene“ a hoci je Tvoj výrobok v skutočnosti precízne vypracovaný a kvalitný, nekvalitný záber spôsobí, že zákazník kliká na vedľajší, konkurenčný produkt.
Veď posúď sama, na ktorú fotografiu máš tendenciu kliknúť skôr a dozvedieť sa viac o výrobku?
(PS: viac o fotení handmade sa dozvieš v tomto článku).
Hneď po fotografii je nadpis ďalším rozhodujúcim faktorom, či sa bude Tvoj potenciálny zákazník zaujímať o Tvoj alebo iný výrobok. Venuj preto nadpisu toľko pozornosti čo kvalitnej fotografii. Ak ho totiž nadpis zaujme, rozklikne si aj telo Tvojho príspevku, čo znamená, že sa o Tvoj výrobok skutočne zaujíma.
Nadpis by mal vyvolať emócie a rozhodne by nemal byť len strohým opisom výrobku ako „háčkovaný náramok“ ale mal by ťuknúť na tú správnu nákupnú strunu Tvojho zákazníka. Ak vieš, kto je Tvoj ideálny zákazník, budeš vedieť do nadpisu ľahko zakomponovať ten správny výraz rezonujúci so zákazníkom, ako je napríklad: ekologický materiál, boho-štýl, pre milovníkov jedinečných kúskov, z luxusného materiálu a podobne.
Nadpis by mal byť napísaný veľkými písmenami, čo ocenia aj vyhľadávače (SEO) 😉.
Než sa pustíš do písania a premýšľania, či písať dlhšie alebo kratšie texty, maj prosím na pamäti tento fakt:
Dnešná doba je doba skenovacia a „klikacia“. T.j. píš svoje príspevky tak, aby potenciálny zákazník vedel preletením Tvojho textu po pár sekundách vedieť ČO predávaš, AKÉ benefity pre NEHO Tvoj výrobok má, AKÁ je cena a KDE môže kliknúť pre objednanie.
Príspevok by samozrejme nemal byť extra dlhý, ale mal by byť členený tak, aby si zákazník vedel behom pár sekúnd (a tým myslím skutočne možno asi 2 sekundy) spraviť úsudok, či o Tvoj výrobok bude mať hlbší záujem. V prípade, že áno, začíta sa aj do textu.
Tip: nielen pre grafické oživenie príspevku ale takisto aj na podvedomé podčiarknutie emócií či benefitov sú skvelými pomocníkmi emotikony. Využívaj ich však s mierou a v duchu reči, ktorou hovoríš ku svojmu zákazníkovi.
Dostali sme sa k poslednému bodu, z ktorého sa skladá úspešný predajný príspevok a tým je výzva k akcii. A je veľká škoda, ak kvôli nesprávnej výzve k akcii často prichádzaš o potenciálneho zákazníka, ktorý si prešiel prvými 3 bodmi a je teda veľký predpoklad, že ho Tvoj handmade výrobok zaujal.
Jedným z najčastejších dôvodov, prečo zákazník nekúpi, hoci ho Tvoj výrobok zaujal, býva fakt, že nemá pohnútku kúpiť hneď alebo čo najskôr v dobe, kedy si Tvoj výrobok pamätá. V dnešnej rýchlej dobe si už zajtra nespomenie na Tvoj výrobok, ktorý sa mu páčil včera a už vôbec nie o pár dní, kedy by Tvoj výrobok potreboval… To je fakt dnešnej rýchlej doby.
Vytvor určitú pohnútku ku kúpe alebo objednaniu tou správnou výzvou k akcii. Daj potenciálnemu zákazníkovi jasne najavo AKO / KDE môže objednať, DOKEDY, KOĽKO kusov je k dispozícií…
Nejde tu o nátlak na zákazníka v negatívnom zmysle ale jednoducho o fakt, že tam, kde si náš mozog nezapamätá nejaký termín, alebo necíti nejakú pohnútku, záležitosť odkladá a prichádzajú iné, naliehavejšie záležitosti. A práve preto informácia „voľné k odberu“ často spôsobí, že o zákazníka prídeš.
Ako na Ťa pôsobí výzva k akcii: jediný originálny kúsok, limitovaná edícia, v predaji do DD.MM? Cítiš tu určitý, nie však negatívny tlak, však? Ak sa o výrobok skutočne zaujímaš, mozog si uloží informáciu: „pozrieť / rozhodnúť sa čo najskôr„.
Nezabudni však, že aby sa Tvoje predajné príspevky dostali k čo najväčšiemu počtu zákazníkov, potrebuješ si na sociálnych sieťach pravidelne rozširovať počet Tvojich sledujúcich, v ktorých sú Tvoji potenciálni zákazníci.
Správny mix príspevkov Ti nielenže pomôže týchto nových sledujúcich privádzať ale najmä budovať Tvoju značku. Napríklad aj cez príspevky, v ktorých nechávaš nahliadnuť do zákulisia Tvojej tvorby alebo
v príspevkoch, v ktorých im odovzdávaš hodnotné informácie, ktoré môžu aplikovať napríklad na podobných výrobkoch, ktoré už majú doma. Tvoji sledujúci tak nebudú mať dôvod pozerať inam a ešte Ťa budú sami zdieľať medzi svojich známych 😉
Celú túto stratégiu aj s 50+ editovateľnými šablónami a konkrétnymi typmi príspevkov nájdeš v mojom programe 3 piliere pre budovanie značky. Viac info získaš na tomto linku.
Budem sa tešiť, ak sa aj Ty zaradíš medzi handmade podnikateľky, ktoré začali objavovať silu svojej značky pomocou kvalitnej grafiky v šablónach a správnom mixe príspevkov, ktoré im pomáhajú ich značku vybudovať a rozširovať medzi nových potenciálnych zákazníkov.