Hovoria Ti, že sú Tvoje výrobky drahé?

Úplne Ťa chápem. Snažíš sa naceniť svoje výrobky tak, aby bol v nich zarátaný materiál aj Tvoja práca. A zároveň si spravíš menší prieskum trhu, aby si vedela, ako na tom si a nevyčnievala si príliš z radu.
A viem si predstaviť, ako Ťa zamrzí, keď počuješ od zákazníka: „to je príliš drahé“.

Uff. Je na vine cena? Mala by si svoje výrobky zlacniť a držať sa radšej pri zemi, veď predsa len, potrebuješ zarábať….

Mám pre Teba dve správy. Prvá je fakt, že jednoducho pre niektorých ľudí budeš vždy „drahá“. Lebo jednoducho nepoznajú hodnotu Tvojej práce alebo si výrobok nemôžu dovoliť.

Ručná práca má skrátka svoju hodnotu. A moje heslo je: „radšej nepredať, než predať pod cenu“.

Tá druhá, podstatnejšia správa, je, že Tvoje výrobky nemusia mať tzv. cenový strop. To je pomyselná úroveň kedy sa podobný tovar „dobre predáva“. Ak predávaš hodnotu svojich výrobkov a nie cenu.

Vysvetlím. To, či budú zákazníci ochotní zaplatiť za Tvoje výrobky 5 alebo 500 eur závisí  od toho, ako vnímajú hodnotu Tvojho výrobku z ich pohľadu. Ako im vieš výrobky predať tak, aby mali pocit, že Tvoj výrobok pre nich tú hodnotu má.

Ako na to? Ako predávať aj za vyššie čiastky?

To či predáš (aj za vyššie ceny) alebo nepredáš, závisí od toho, ako máš dobre zvládnuté činnosti ešte pred predajom samotným. Neveríš? Zober si to na svojom príklade. Ak by si si išla kúpiť niečo cennejšie, napríklad auto, tak si zisťuješ všetko možné, čo Ťa bude zaujímať. A to nielen o aute samotnom, ale aj o osobe či firme, kde to auto budeš kupovať.

Dajme tomu, že by si si chcela kúpiť cenovo vyššie auto. Prídeš do autosalónu a necháš na seba vplývať atmosféru. Všímaš si zariadenie, interiér. To, ako s Tebou predajca komunikuje. A okrem takých tých racionálnych vecí ako je záruka, financovanie a podobne na Ťa veľmi vplýva to, aký dojem v Tebe daný predajca zanechá.

Kúpa je vždy z 80% záležitosťou emócií a z 20% „racio“.

A tak je to aj s predajom hand-made výrobkov. Ak nemáš dobre nastavené „vstupné premenné“ tak sa môže stať, že k Tebe príde zákazník a bude chcieť ojazdené auto a Ty mu budeš ponúkať „Lamborghini“. Alebo, naopak, príde zákazník, ktorý si Lamborghini bude chcieť dopriať, no nebude mu sedieť predajňa alebo spôsob komunikácie.

 Čo to pri predaji hand-made konkrétne znamená? Ako zaistiť, aby za Tebou chodili takí zákazníci, ktorí budú chcieť presne Tvoje výrobky a budú ochotní zaplatiť požadované čiastky?

Ak máš dobre vybudovanú značku, pôjde to všetko ako po masle.

Značka nie je len logo, farby, font písma… Značka je súbor činností, ktoré zaistia, že budeš priťahovať takú klientelu, ktorú chceš.

Viac o tom, ako si vybudovať značku ako hand-made predajca sa dozvieš v článku Ako si vybudovať značku ako hand-made predajca?

Ako si vybudovať značku ako hand-made predajca?




Komentáře

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Ebook zdarma Predávaj svoje handmade výrobky ako značka
  • Ebook na stiahnutie zDARma.

  • Najčítanejšie články
  • Hand-made podnikanie ako životný štýl
    Anna Harská Handmade ako úspešné podnikanie
  • Chceš dostávať aktuálne info o handmade podnikaní do mailu?

    Páčia sa Ti moje blogové články a nachádzaš v nich to, čo potrebuješ pre rast svojho podnikania a predajov hand-made? Zadaj svoje údaje do formulára nižšie a ja sa postarám o to, aby si neprišla o žiadny článok ani o dôležité informácie, ktoré Ti pomôžu v Tvojom handmade podnikaní.