5 dôvodov, prečo sa Tvoje hand-made výrobky nepredávajú

Viem, že miluješ svoju tvorbu a hodiny, ktoré tráviš pri svojej obľúbenej činnosti utekajú ako minúty… Ak sa však chceš svojou tvorbou živiť, treba poznať aspoň základné princípy predaja. Dnes Ti prinášam
5 najčastejších dôvodov, prečo sa hand-made tvorilkám nedarí s predajom ich výrobkov.

1. Nepredávaš aktívne

Veľa šikovných žien skrátka nevie ako predávať alebo sa predaja boja. Čakajú, že pekný výrobok si nájde zákazníka sám. Hm, s najväčšou pravdepodobnosťou nenájde. Predaja sa netreba báť.

Dobrý predaj je ako čerešnička na torte. Ak máš totiž dobre nastavené budovanie značky, pôjde Ti predaj ako po masle a s trochou nadsádzky môžem povedať, že pôjde sám.

Skús ísť viac do akcie. Ak zverejníš príspevok s výrobkom na predaj, je to pasívny predaj. Čo môžeš spraviť pre to, aby si s potenciálnym zákazníkom viac komunikovala?

Predaj hand-made môže byť zábavný a činnosť, ktorú si budeš užívať.

2. Nezviditeľňuješ sa pravidelne

Nemáš rada sociálne siete a nechceš tam tráviť hodiny času denne. Chápem Ťa. Tiež som radšej čas venovala tvorbe. Skús si raz za týždeň naplánovať príspevky na týždeň dopredu a vyriešiš tak 2 veci naraz. Jednak nebudeš musieť myslieť na to, že máš niečo zverejniť a zároveň sa poteší algoritmus – pravidelnosť miluje = lepšie dosahy = viac oslovených potenciálnych zákazníkov.

3. Zverejňuješ len predajné príspevky

Osobnosť tvorcu, jeho inšpirácia a zákulisie výroby je to, čo Ťa odlišuje od iných. Nechaj zákazníka spoznať Ťa ako skutočného umelca či zručného remeselníka.

Zviditeľňovanie sa na sociálnych sieťach – vďaka plánovaniu a využívaniu chytrých aplikácií to je pohoda.

4. Nemáš zaujímavý opis svojich výrobkov

Zbytočná skromnosť Ťa oberá o zákazníkov. Ak nevieš svoj tovar pochváliť sama a vyzdvihnúť jeho prednosti, prečo by to mal robiť zákazník? Neboj sa opísať svoj výrobok z pohľadu emócií, ktoré bude zákazník zažívať s Tvojím výrobkom.

5. Nevieš svoje výrobky lákavo odfotiť

Fotografia predáva. A najmä v on-line svete. Je to jediný spôsob, ako môže zákazník Tvoj výrobok vidieť. Ako má uveriť jeho kvalitám, keď nie je Tvoj výrobok dobre a lákavo odfotený?

Aj psychológia tvrdí, že oko je najsilnejším nástrojom pre spustenie (nákupných) emócií. Čas ktorý stráviš prípravou výrobku na lákavé odfotenie a poznanie základnej práce so svetlom sa Ti mnohonásobne vráti v podobe spokojných zákazníkov.
(PS: Zopár tipov o fotení môžeš získať aj v mojom PDF zDARma)

Zaslúžená odmena po práci, ktorá baví 🙂
Komentáře

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Ebook zdarma Predávaj svoje handmade výrobky ako značka
  • Ebook na stiahnutie zDARma.

  • Najčítanejšie články
  • Hand-made podnikanie ako životný štýl
    Anna Harská Handmade ako úspešné podnikanie
  • Chceš dostávať aktuálne info o handmade podnikaní do mailu?

    Páčia sa Ti moje blogové články a nachádzaš v nich to, čo potrebuješ pre rast svojho podnikania a predajov hand-made? Zadaj svoje údaje do formulára nižšie a ja sa postarám o to, aby si neprišla o žiadny článok ani o dôležité informácie, ktoré Ti pomôžu v Tvojom handmade podnikaní.