Značku si ľudia väčšinou spájajú s logom a farbami, poprípade mottom. Avšak budovanie značky je disciplína, ktorá zahŕňa mnohé oblasti. A začať treba u seba. Poďme sa spolu pozrieť aké najdôležitejšie oblasti si treba „nastaviť“ pre budovanie značky.
Vieš, aký typ výrobkov chceš vyrábať a pre koho vyrábaš? Konkrétne. Nie štýlom: vyrobím a uvidím, kto kúpi. Môžeš byť značka v kategórii „VIP“, „luxusných“, „ľudových“, „bio“, „tradičných“, „baby-friendly“… Je to len na Tebe. Stačí sa len rozhodnúť, v ktorej oblasti sa dobre cítiš.
Ťažko sa Ti budú Tvoje výrobky predávať ak máš vzťah k prírode a používaš napríklad plastové materiály len preto, aby sa Ti podarilo predať. Neboj sa prejaviť sa taká, akou sa cítiš byť vo vnútri. A neboj sa toho, že Tvoje výrobky s prírodnými materiálmi budú drahé a že sa nebudú predávať. Práve naopak.
Pritiahnu si presne taký typ zákazníkov aký je Tvoj archetyp, čiže ekologicky zameraných. A myslíš, že tento typ zákazníkov neuprednostní síce „drahšie“ ale zato prírodné materiály pred umelohmotnými? A ešte bude mať z Teba dobrý pocit, pretože ste naladení na jednej (ekologickej) vlne.
Podstatné, no až na druhom mieste. Pretože aj toto musí úzko súvisieť s bodom 1. Iné farby zvolí značka ktorá má luxusnejší podtón a iné farby sú spojené s ekológiou…
Čo je však podstatné je, aby si tieto farby a fonty používala pri svojej prezentácií smerom von. Aby si Tvoji zákazníci začali spájať napríklad určitý druh farby s Tebou alebo s Tvojimi výrobkami.
Na čo si však daj rozhodnej pozor, sú fotografie a grafická úprava Tvojich výrobkov. Obzvlášť v dnešnej on-line dobe. To, ako máš nafotené svoje výrobky zákazníka spôsobí, či zákazník klikne na Tvoj výrobok alebo konkurenčný, ktorý je hneď vedľa.
Kvalitná fotografia má totiž obrovskú moc. Prezradí veľa o tom, či predávaš svoje výrobky ako „amatér“ alebo značka. Len si predstav, že by si chcela investovať nejakú čiastku do nového auta a daná značka by mala svoje modely vyfotené amatérsky. Nekvalitne alebo nelákavo.
Pamätaj, to čo predáva sú emócie. Len si pozri fotografie značkových vecí. Nie sú na nich „len“ výrobky. Je na nich zachytená atmosféra slobody, elegancie, luxusu, rýchlosti… Všetky atribúty, ktoré „cinknú na predajnú strunu“ u zákazníka.
Aby si mohla predávať, potrebuješ zákazníkov. A zákazníci sa potrebujú o Tebe dozvedieť a „načítať“ si Ťa. To znamená, potrebujú získať pocit, že Ty si pre nich tá pravá, u ktorej chcú nakúpiť. A že im splníš ich priania. Zákazník potrebuje spoznať Teba ako osobu, potrebuje spoznať Tvoju tvorbu a potrebuje vedieť prečo nakúpiť.
Tu je dôležité odpovedať si na otázku: Kde, ako často a akým spôsobom sa prezentujem?
Úplne si vystačíš so sociálnymi sieťami. Stačí jedna-dve. Čo je však dôležité je mať zladený Tvoj profil s tým čo ponúkaš. Ak ponúkaš „luxusné“ veci a zákazník vidí na Tvojom profile namiesto Tvojej fotografie napríklad kvetinku alebo Teba zamaskovanú, uvidí bežne odfotené výrobky, čo myslíš, bude veriť, že vyrábaš luxusné výrobky?
Niekedy stačí tak málo k tomu, aby si si nastavila „vstupné premenné“, ktoré zdvihnú Tvoje predaje. Je to zopár maličkostí, ktoré však musia sedieť.
Začať si budovať značku nie je také náročné ako sa na prvý pohľad zdá. Viem, o čom hovorím. Pripravila som pre Teba kurz Buduj svoju značku na sieťach, kde získaš obrovské množstvo know-how nielen o tom aké príspevky tvoriť ale dokonca získaš návod ako na profi grafiku vďaka skvelému grafickému editoru Canva a pripravila som pre Teba aj zopár prekvapení 🙂
Veď pozri sama čo všetko je v kurze Buduj svoju značku na sieťach.