Tento článok Ťa možno v niektorých oblastiach troška zabolí… Ale, lepšie poznať to, čo nefunguje a zbytočne nás brzdí v úspechu ako sa trápiť nad tým, prečo sa nedarí… Verím, že v tomto článku nájdeš zopár odpovedí aj na Tvoje otázky.
Na prvý pohľad je logické, že chceme byť konkurenčne podobné a nechceme si odradiť zákazníkov vyššími cenami. Lenže, skús si odpovedať na otázku: je pre Teba OK taký zákazník, ktorý kupuje iba kvôli cene?
Ja osobne si neviem predstaviť, že naše handmade výrobky, ktoré vyrábame s láskou a trávime nad nimi kopec času (a často na úkor spánku, voľného času alebo doby strávenej s deťmi) by sme mali predávať za nejakú štandardnú trhovú cenu, ktorá často ledva pokrýva náklady na výrobu.
Predávaj hodnotou, nie cenou.
Nechaj zákazníka aby spoznal Tvoje kvality, poznal hodnoty Tvojej tvorby a príbeh Tvojej značky. Dobre vybudovaná značka Ti pomôže odlíšiť sa od konkurencie a predávať za vyššie ceny. (Viac o budovaní značky sa dozvieš v tomto mojom blogovom článku.)
Paradoxom je, že práve vyššia cena často pritiahne našich skutočných zákazníkov, ktorí hľadajú niečo výnimočné a neveria, že kvalitný výrobok by mohol stáť tak málo.
Aby sme sa dobre pochopili. Na investovaní do materiálu pre tvorbu nie je nič zlé, ba naopak, je to nutná súčasť procesu podnikania. Avšak, odpovedz si na otázku: prečo investuješ do (ďalšieho) materiálu? Je to preto, lebo máš pocit, že musíš vytvoriť niečo výnimočné, čo sa bude lepšie predávať než Tvoje predchádzajúce výrobky?
A tu je presne kameň úrazu. To, čo potrebuješ nie sú (ďalšie) lepšie výrobky ale lepšie znalosti o predaji. Ak zmeníš toto myslenie a namiesto investície do ďalšieho materiálu (mimochodom, zrátala si si niekedy koľko peňazí Ti leží v materiáli alebo vo výrobkoch, ktoré zatiaľ nikto neobjednal alebo nekúpil?) zainvestuješ do kvalitného kurzu, ktorý Ti pomôže s predajom, čo myslíš, čo sa stane?
Neboj sa zainvestovať do znalostí, ktoré Ti pomôžu v zlepšení zviditeľňovania či predaja. Táto investícia sa Ti niekoľkonásobne vráti v podobe rýchlejších predajov a nadšených zákazníkov.
Jedna z najčastejších príčin prečo sa Ti nedarí s predajom Tvojich handmade výrobkov on-line. Vedieť kvalitne nafotiť handmade výrobky tak, aby zákazník nepochyboval o ich kvalite a nediskutoval o cene je bez znalostí práce so svetlom, uhlami záberu takmer nemožné.
Ovládať základy fotenia skrátka patrí do základnej výbavy každej úspešnej handmade podnikateľky, ktorá chce svoje výrobky predávať ako značka. Na úrovni, tak, aby bola ihneď zrejmá ich hodnota a tým pádom pokojne aj za vyššie ceny.
Viac tipov o fotení Tvojich handmade výrobkov mobilom, ktorý máš práve po ruke nájdeš v tomto mojom blogovom článku.
PS: nezabudni si stiahnuť zDARma aj manuál fotenia, ktorý v článku nájdeš 😉
Ak píšeš pre všetkých, neoslovíš nikoho. Prečo? Lebo v dnešnej dobe, kedy je všetkého dostatok sa zákazník potrebuje v Tvojom výrobku „nájsť“, zhliadnuť sa v ňom. Potrebuje mať pocit, že je to skrátka „len“ pre neho.
Výrobky, ktoré sú určené pre každého, na každú príležitosť a sú k dispozícii kedykoľvek si môže kúpiť aj v bežných obchodoch a/alebo za štandardné ceny.
Všimla si si niekedy ako to vyzerá v značkových butikoch? Zopár kúskov oblečenia za trojciferné čiastky v eurách.
A ako to vyzerá v obchodoch typu second-hand? Množstvo oblečenia z ktorého Ťa po chvíli už ani nebaví vyberať, hoci výrobky stoja len pár drobných…
Ty sama určuješ, ako chceš pôsobiť. Či ako značka alebo bežná tvorilka, ktorá sa často podobá obchodu so zmiešaným tovarom.
OK. Plne Ťa chápem. Svoj profil chceš mať len pre priateľov, lebo… (jedno aký dôvod). Lenže prečo by mal zákazník nakúpiť práve u Teba, keď Ťa nepozná?
Nechať zákazníka spoznať Ťa (a len Ty rozhoduješ do akej miery, čo z Tvojho súkromia odhalíš) je jedným z 3 pilierov pre budovanie značky.
Je to skrátka preto, lebo ak mu sedíš ako osobnosť, spozná Tvoje hodnoty, dôvod prečo robíš to, čo robíš, Tvoju remeselnú zručnosť, nakúpi skôr ako u „no-name handmade tvorilky“.
Neveríš? Predstav si situáciu, že si na trhu vyberáš spomedzi 3 výrobcov perníku. Prečo nakoniec nakúpiš od toho jedného? Lebo Ti je nejakým spôsobom sympatický. A tak to funguje aj v živote.
Ak si chceš chrániť svoje súkromie (čo chápem), môžeš si buď nastaviť svoje príspevky tak, aby boli viditeľné pre daný typ sledujúcich alebo si založiť „pracovný“ súkromný profil. Mimochodom, sleduj tento týždeň môj youtube kanál, na ktorom budem zdieľať tipy ako si nastaviť profil na facebooku, aby zaujal Tvojho potenciálneho zákazníka.
Postav sa za hodnotu svojej tvorby. Neboj sa predávať ako značka. Tvoja tvorba si to rozhodne zaslúži.
Staň sa úspešnou handmade podnikateľkou, ktorá má✨ nadšených zákazníkov
✨ objednávky na mesiace dopredu
✨ slobodu času
✨ pohodu pri tvorbe a
✨ radosť zo života snov, ktorý si vytvorila doslova vlastnými rukami.To je handmade podnikanie.
PS: ak si skutočne rozhodnutá zmeniť svoje hobby na podnikanie, ktoré Ti bude prinášať časovú slobodu a finančnú hojnosť, rezervuj si so mnou nezáväzný rozhovor, na ktorom sa pozrieme, čo je pre Teba možné.
S láskou 💖
Anka