Fázovanie predaja handmade

Radosť z objednávok a predaja Tvojich handmade výrobkov

Vytvoríš krásny výrobok a tešíš sa, až ho zavesíš na sieť a začneš predávať. Lenže čas beží, nič sa nedeje a Tebe by sa zišli peniaze napríklad na nákup ďalšieho materiálu na tvorbu…

Ako to zariadiť tak, aby sa Tvoje výrobky predávali čo najrýchlejšie po ich uvedení na predaj alebo dokonca boli predané ešte skôr než ich vyrobíš? Riešením je fázovanie predaja. Ak tento proces spravíš správne, tak zákazníci sa doslova nebudú môcť dočkať až svoj výrobok uvedieš do predaja.

Základom je poznanie výsledkov marketingových štatistík, že potenciálny zákazník potrebuje o nás a naše výrobky „zavadiť“ v priemere aspoň 15x aby sa začal o náš výrobok viac zaujímať.

Jednoducho zákazník potrebuje určitý čas k tomu, aby sa s Tvojou tvorbou a výrobkami „zoznámil“ A o tento čas sa zbytočne oberáš, keď predaj svojich handmade výrobkov nefázuješ a propaguješ už len hotové výrobky.

Poďme sa spolu pozrieť na to, ako svoje handmade výrobky predávajú úspešné handmade podnikateľky.

Radosť z objednávok a predaja Tvojich handmade výrobkov
Radosť z objednávok Tvojich handmade výrobkov, ktoré prichádzajú ešte skôr, než výrobok uvedieš na predaj.

1. fáza: Plánovanie

Bez plánovania ani ranu :-). Zober si kalendár a zakrúžkuj si význačné dni a sviatky. Valentín, MDŽ, Deň matiek, Vianoce, začiatok prázdnin…. V jednom roku je takýchto príležitostí veru neúrekom. Takisto si treba zodpovedať aj na otázku, či vyrábaš napríklad aj kolekcie alebo sezónne výrobky.

Prečo je plánovanie dôležité? Aby vedela včas zaradiť pred uvedením výrobku do predaja 3 fázy, ktoré Ti pomôžu mať pripravených zákazníkov v momente, kedy svoj výrobok uvedieš do predaja. A každá z týchto fáz potrebuje určitý čas.

Maj však na pamäti, že tieto fázy sú len jednou časťou 3 pilierov pre budovanie značky a nezabúdaj ani na ostatné piliere. Viac o 3 pilieroch si môžeš prečítať aj v tomto blogovom článku.

Plánovanie je kľúčom úspešnej prípravy
Plánovanie je pre úspešný predaj handmade kľúčové

2. fáza: Vzbuď zvedavosť

Keď vieš, čo budeš predávať napríklad o 3 týždne, začni v Tvojich sledujúcich vzbudzovať zvedavosť. Skvelo Ti k tomu poslúžia príspevky na sociálnych sieťach, v ktorých dávaš Tvojim sledujúcim tušiť, že niečo príde. Zvedavosť vzbudíš napríklad príspevkami typu:

„niečo pripravujem“ „niečo chystám“ Bude to netradičný vzor… atypická farebná kombinácia na tradičnom výrobku… ste zvedaví? Tipnite si, čo by to mohlo byť…

Môžeš použiť fotografie napríklad časti materiálu, ktorý na tvorbu použiješ. Alebo zverejniť podobný alebo pôvodný výrobok o ktorom sa zmieňuješ a napísať aj do fotografie výrobku, že tento výrobok dostane nový šat.

Skvelým pomocníkom je v tomto grafický editor Canva, ktorý má aj neplatenú verziu. (Ak by si potrebovala pomôcť so základmi práce v Canve, pozri toto moje youtubové video).

Vytváraj očakávanie u Tvojich sledujúcich a udržiavaj ich v príjemnom napätí.
Vytváraj očakávanie a zvedavosť u Tvojich sledujúcich

3. fáza: Vytváraj očakávanie

Predprípravná fáza na priamy predaj, v ktorej postupne graduje očakávanie a Tvoj sledujúci sa začína „zahrievať“ a meniť sa na potenciálneho zákazníka. V tejto fáze môžeš odhaliť rozpracované štádiá tvorby alebo už takmer hotový výrobok a najmä – zapoj Tvojich sledujúcich do procesu.

Tým, že budú súčasťou procesu tvorby, si k výrobku vytvárajú vzťah a je väčší predpoklad, že z takýchto sledujúcich sa stanú Tvoji zákazníci.

Ako na to?

Môžeš ich napríklad nechať hádať alebo vyberať z možností:

– čo budeš s rozpracovaným výrobkom robiť teraz
– ktorý krok v procese bude nasledovať
– koľko hodín Ti trvalo napríklad dokončenie tohto štádia…

Alebo ich nechaj ich rozhodnúť, ktorá farebná kombinácia by sa im páčila viac. Možností je skutočne veľa 🙂

Nechaj nahliadnuť do zákulisia Tvojej handmade tvorby
Nechaj nahliadnuť do zákulisia svojej tvorby a zapoj do procesu aj Tvojich sledujúcich

Táto fáza má pre Teba ako tvorcu neskutočne veľa benefitov:

  • Tvojich sledujúcich podvedome edukuješ Tvojich o náročnosti procesu a tým pádom eliminuješ otázky ohľadom ceny
  • pomôžu Ti trafiť sa napríklad do farebných kombinácií o ktoré je záujem a rýchlejšie predáš
  • spoznávajú Ťa po stránke remeselnej zručnosti a často si sami povedia, že „toto by veru oni nedali
  • bavíš ich zaujímavosťami o procese a zvyšuješ tak prirodzene organický dosah

Ak túto fázu dobre uchopíš, získaš nadšených sledujúcich alebo, ako by sa povedalo v marketingovom svete „predohriatych“ potenciálnych zákazníkov ;-).

Tip: skvelou pomôckou sú ankety v stories, kde sledujúci jedným kliknutím vyberú niektorú z možností (nemusia písať do komentu a odosielať) a Ty máš okamžitý prehľad o tom, o čo je väčší záujem.

4. fáza: (limitovaný) Predaj

A dostávame sa konečne k predaju Tvojich výrobkov. Aj túto fázu nevedia handmade tvorilky dobre uchopiť a preto im predaje nejdú tak, ako si predstavujú. Handmade podnikateľka však vie, že k tomu, aby zákazník svoje nákupné rozhodnutie neodkladal, treba vytvoriť určitú pohnútku, nazvime ju limitovaný predaj.

V dnešnej dobe, kedy je všetkého dostatok, je predaj typu: „voľné k dispozícii“ nelákavým argumentom ku kúpe.

Koľko kusov výrobkov predávaš? 1? Skvelé. Posuň svojich sledujúcich ku kúpe práve týmto argumentom napríklad takto: „Len jeden jediný kus. Kto bude šťastným majiteľom tohto jedinečného originálu?

Skvelými argumentmi sú tiež spojenia typu: „limitovaná edícia“, „exkluzívny set“ a podobne.

Tip: Neboj sa ohlásiť ukončenie predaja. V ponuke do DD.MM. A výrobok potom stiahni z ponuky. Dosť často sa stáva, že práve vtedy sa Ti niekto ozve, že by chcel presne taký výrobok… A už je na Tvojej šikovnosti ako so zákazníkom odkomunikuješ to, že a či vôbec Tvoj výrobok dostane :-).

Nebuď dostupná pre všetkých a kedykoľvek
Neboj sa predaje svojich handmade výrobkov limitovať. Nebuď dostupná pre všetkých a kedykoľvek

V ďalšom článku sa môžeš tešiť na tipy ako vytvoriť predajný príspevok ktorý Ti pomôže Tvoje výrobky predávať ako značka.

Páčia sa Ti moje blogové články? Podpor ma v ich tvorbe a nazdieľaj ich vo svojej sociálnej bubline na facebooku alebo instagrame. Pomôžeš tak aj iným šikulkám, ktoré vedia tvoriť krásne výrobky ale potrebovali by informácie, ktoré by im buď pomohli alebo ich motivovali…

Máš už dosť pokusov s predajmi handmade výrobkov a chceš predávať na istotu? Si rozhodnutá spraviť potrebné kroky k tomu, aby si si vytvorila systém, ktorý Ti bude prinášať pravidelné príjmy? Klikni na tento odkaz  a zarezervuj si so mnou discovery call, na ktorom zistíme či a ako Ti viem pomôcť.  
Poďme si spoločne plniť naše handmade sny. S láskou 
Anka





Komentáře

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Ebook zdarma Predávaj svoje handmade výrobky ako značka
  • Ebook na stiahnutie zDARma.

  • Najčítanejšie články
  • Hand-made podnikanie ako životný štýl
    Anna Harská Handmade ako úspešné podnikanie
  • Chceš dostávať aktuálne info o handmade podnikaní do mailu?

    Páčia sa Ti moje blogové články a nachádzaš v nich to, čo potrebuješ pre rast svojho podnikania a predajov hand-made? Zadaj svoje údaje do formulára nižšie a ja sa postarám o to, aby si neprišla o žiadny článok ani o dôležité informácie, ktoré Ti pomôžu v Tvojom handmade podnikaní.