Ako predávať handmade? Zn. kríza-nekríza

Trendom dnešnej doby je jednoznačne predaj on-line. Tak prečo neskombinovať živé predajné akcie s týmto trendom? Za mňa táto cesta ponúka neskutočne veľa výhod a možností. V dnešnom článku Ti prezradím ako predávať aj bez vlastných webových stránok a predajných portálov.

Stačí Ti k tomu totiž Tvoja obľúbená sociálna sieť na ktorej sa práve nachádzaš. A je jedno, či je to Facebook alebo Instagram. Prečítaj si zopár tipov ako sa zviditeľňovať a na čo si dať pozor, aby si zákazníkov neodradila už v prvých sekundách 😉

Predaj handmade on-line má obrovské výhody

1. Tvoj profil na sieťach

Prvý bod, ktorý o Tebe prezradí viac ako si myslíš. Tak ako si Ty preveruješ obchod, v ktorom sa chystáš kúpiť niečo dlhodobejšie, napríklad práčku, tak isto si Ťa preveruje Tvoj potenciálny zákazník. Čo nájde na Tvojom profile? Ako vyzerá Tvoja profilová fotka? Zvieratko či kvetinka namiesto Tvojej profilovej fotky sú prvým impulzom k strate potenciálneho zákazníka.

Je Tvoj profil alebo stránka lákavou výkladnou skriňou alebo stránkou, na ktorej sú všeobecné citáty alebo len ponuka Tvojich výrobkov? Skús sa na Tvoj profil pozrieť očami Tvojho zákazníka a priprav mu napríklad zopár zaujímavých „zákulisných“ informácií o Tvojej tvorbe. Nielenže sa odlíšiš od konkurencie ale podvedome ho edukuješ o hodnote Tvojej tvorby a ešte ho zaujmeš tak, že sa bude chcieť vrátiť.

Viac tipov o zviditeľňovaní sa na sieťach nájdeš v 4. bode tohto článku.

2. Kvalitné fotografie a grafika

To, že fotografia predáva, je známy fakt. A pri predaji online to platí o to viac. Zameraj sa na čistú fotografiu Tvojho výrobku bez dekorácii. Skôr si daj pozor na ostrosť a dobré nasvietenie.

S fotením Ti pomôže aj tento článok, v ktorom zdieľam tipy ako fotiť svoje handmade výrobky a to mobilom, ktorý práve používaš.

Aj grafická úprava Tvojich príspevkov má veľkú zásluhu na tom, či Ťa potenciálny zákazník zaradí medzi lacné „hobby“ tvorilky alebo bude vnímať Tvoju tvorbu ako hodnotnú.

Nezabúdaj, že pri predaji on-line je kvalitná fotografia alfou a omegou úspechu

3. Aura výnimočnosti Tvojho výrobku

Bežný zákazník často nevidí rozdiel medzi Tvojou tvorbou a tvorbou podobnej tvorilky a porovnáva „iba“ výrobok. Daj svojej tvorbe auru výnimočnosti. Sú Tvoje výrobky vyhotovené zo sklenených komponentov namiesto plastových? Opíš ten pocit exkluzivity ktorý dodá majiteľke Tvoj výrobok oproti bežnému plastu. Pohraj sa trocha s opisom svojich výrobkov.

Vyvaruj sa strohým popisom typu:

Materiál: xyz, Rozmery: VxŠxH, Cena: XY eur. Dostupné ihneď.

Choď na to inak. Vyskúšaj vytvoriť neodolateľnú túžbu po Tvojom výrobku napríklad týmto opisom:

Náhrdelník vytvorený z jabloneckých sklenených korálikov, ktorý bol navrhnutý a vytvorený pre výnimočnú ženu, ktorá chce podčiarknuť svoju osobnosť a vie, že brúsené sklo jej prepožičia tú pravú eleganciu a auru luxusu.

Cítiš ten rozdiel oproti „bežnému“ popisu? Venovať trocha času opisu Tvojich výrobkov sa rozhodne vyplatí.

Lákavý opis dodá Tvojim výrobkom auru výnimočnosti

4. Pravidelné publikovanie príspevkov

Denne aspoň jeden príspevok a to v čase, kedy je na Tvojej sociálnej sieti najviac potenciálnych fanúšikov. Ďalším dôležitým bodom je tiež správny mix príspevkov. Ideálne v súlade s 3 piliermi pre budovanie značky. Že nevieš, čo tieto piliere predstavujú? Hneď sa to dozvieš :-). Tieto 3 piliere sú založené na tom, že nechávaš zákazníka

  • aby Ťa spoznal ako osobu/osobnosť
  • nahliadnuť do zákulisia Tvojej tvorby
  • a predávaš s tou správnou výzvou k akcii.

A tu sú dôvody prečo:

  1. Ľudia chcú kupovať od ľudí. Najmä pri handmade je to Tvoja obrovská výhoda. Ak zákazník vie, aké hodnoty sú za Tvojou tvorbou, prečo tvoríš napríklad z prírodných materiálov a aká je vízia Tvojej tvorby, vníma Ťa inak než len ako „výrobok“. Začína Ťa poznávať po ľudskej stránke a to je Tvoj obrovský benefit oproti „no-name“ biznisom alebo tvorilkám, ktoré „len predávajú“.

  2. Príspevky, v ktorých nechávaš zákazníka nahliadnuť do zákulisia Tvojej tvorby, ho podvedome edukujú o Tvoje tvorbe a zákazníkovi tak nenútene dávaš „logické“ argumenty, prečo Tvoje výrobky stoja toľko a nie inak.

    Tento pilier je nesmierne dôležitý pre to, aby Ti pritiahol zákazníkov, ktorí budú ladiť s Tvojou tvorbou.
    A úprimne, neláka Ťa nazrieť do tajov výroby? Mať možnosť nahliadnuť do oblastí, ktoré nie sú bežne prístupné, vždy vzbudí väčší záujem.

  3. Predajné príspevky s konkrétnou výzvou k akcii. Sem patria aj príspevky o tom, že niečo chystáš, čím jednak vytváraš určité očakávanie a môžeš zákazníka pokojne zapojiť do procesu tvorby, napríklad formou ankety, ktorá farebná kombinácia sa mu páči viac.

    Samotnú predajnú fázu, t.j. priame predajné príspevky, tvoria handmade tvorilky tiež väčšinou zle. Aby mal zákazník väčší dôvod ísť do akcie, t.j. nakúpiť, mala by byť ponuka limitovaná časom alebo množstvom. (Viac o tom ako fázovať predaj svojich handmade výrobkov si môžeš prečítať v tomto blogovom článku. )
https://annaharska.sk/3-piliere-budovania-znacky/


O troch pilieroch budovania značky sa podrobne dozvieš v mojom kurze, ktorý okrem stratégie obsahuje aj editovateľné šablóny v Canve, ktoré som pripravila špeciálne pre handmade podnikateľky a ktoré Ti tieto 3 piliere pomôžu udržiavať a ušetria Ti neskutočne veľa času pri tvorbe obsahu.

Lebo, ako som už písala, pravidelnosť spolu so správnym mixom príspevkom je kľúčom k zaujatiu pozornosti a následnej premene sledujúceho na zákazníka. Viac info o kurze získaš kliknutím na tento link.

Verím, že Ti tento článok opäť trocha pomohol na ceste za Tvojím handmade snom.
Teším sa na Ťa v ďalších článkoch, ktoré pripravujem pre Teba tak, aby obsahovali nielen informácie ktoré Ťa budú edukovať a motivovať, ale aby Ťa aj bavili a možno Ti dokonca aj trochu zlepšili deň :-).
S láskou 🤍
Anka

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Ebook zdarma Predávaj svoje handmade výrobky ako značka
  • Ebook na stiahnutie zDARma.

  • Najčítanejšie články
  • Hand-made podnikanie ako životný štýl
    Anna Harská Handmade ako úspešné podnikanie
  • Chceš dostávať aktuálne info o handmade podnikaní do mailu?

    Páčia sa Ti moje blogové články a nachádzaš v nich to, čo potrebuješ pre rast svojho podnikania a predajov hand-made? Zadaj svoje údaje do formulára nižšie a ja sa postarám o to, aby si neprišla o žiadny článok ani o dôležité informácie, ktoré Ti pomôžu v Tvojom handmade podnikaní.