Je veľa šikovných handmade žien, ktoré tvoria. No už menej z nich si vie povedať: žijem svoj handmade sen, viem sa svojou tvorbou (u)živiť. Čo teda robí táto úspešná handmade podnikateľka inak? Prečo sa jednej handmade šikulke darí viac a druhej menej?
Objavila som 4 body, ktoré majú všetky úspešné handmade podnikateľky rovnaké. Úspešná handmade podnikateľka totiž vníma svoju tvorbu inak a v tomto nastavení úspechu aj tvorí. Výsledky sú potom úplne iné.
Prvým a najdôležitejším krokom je začať vnímať svoju tvorbu ako značkovú už teraz. Úspešná handmade podnikateľka netvorí v nastavení „privyrobím si“, „uvidím, čo sa mi podarí predať“ ale jasne vie, pre koho svoje výrobky vyrába a netvorí v pocite nedostatku alebo neistoty.
Ty sama sa potrebuješ ako handmade značka cítiť a konať tak. Mnohé šikulky majú stále v sebe ten pocit, že keď to vedia vyrobiť doma a sami, tak za to predsa nemôžu pýtať vyššie čiastky. Veď si to len vyrobili doma.
Začni už teraz seba vnímať ako značku ešte skôr než sa tak stane. Začneš inak premýšľať, čo sa prejaví napríklad aj v tom, ako vieš svoje výrobky opísať a teda propagovať.
Aj priestor samotný, tam kde tvoríš, veľa napomáha v tom, ako sa cítiš.
Máš pocit, že Tvoje výrobky nemôžeš predávať za vyššie čiastky, lebo si ten svetrík uháčkovala doma na gauči pred telkou a vlastne si si tak skrátila čas?
Čo takto pozrieť sa na to inak a vedome si na ten gauč sadnúť s tým, že pracuješ a TV je pre lepšiu pohodu pri práci, podobne napríklad ako rádio alebo počúvanie hudby? Cítiš ten rozdiel?
Skvelým pomocníkom je tiež označenie Tvojho pracovného miesta ceduľkou s nápisom: dizajnérska dielňa, kreatívny kútik, tvorivý ateliér. No povedz sama, ako sa budeš cítiť, keď prídeš na miesto s takýmto označením?☺️
Zapoj fantáziu. Už teraz sa môžeš cítiť ako tá úspešná handmade podnikateľka, ktorou sa chceš stať.
Čo Ti bráni predstaviť si, aký nadšený bude Tvoj zákazník, keď si rozbalí výrobok, ktorý práve pre neho vyrábaš?
Fantázii sa medze nekladú a Ty tým jedine získaš. Nielenže sa budeš pri tvorbe cítiť ešte lepšie a viac si ju užívať, ale podvedome sa ladíš na tých správnych zákazníkov a hádaj, čo sa stane, keď výrobok zavesíš na predaj? Ak si tipovala, že sa Tvoj výrobok rýchlejšie predá, tak si uhádla. Je to tak.
Pamätaj: To, čo vyžarujeme, to priťahujeme.✨
Nauč sa opisovať svoj výrobok z pohľadu zákazníka. Neopisuj vlastnosti výrobku ale pocity, ktoré Tvoj výrobok v zákazníkovi vyvolá. Príklad. Vyrábaš krásne náušničky v tvare čerešní. Namiesto toho, aby si opísala techniku a materiál z čoho sú vyrobené, skús sa viac zamerať na to, k čomu môže tento výrobok Tvoj zákazník nosiť alebo ako ho využiť a ako sa bude pri tom cítiť.
Takto by svoje výrobky opísala bežná handmade tvorilka:
Háčkované náušnice s dreveným korálikom. Komponenty sú z chirurgickej ocele. Náušnice sú ľahučké, rozmer na dĺžku 4 centimetre. Voľné k odberu.
Ako Ti to znie? A čo napríklad takéto znenie?
Tieto dizajnové náušničky v tvare čerešne sú skvelým doplnkom na letnú grilovačku alebo večerné prechádzky v prírode. Sú ľahučké, takže vám nezaťažia uši a môžete si užívať pohodu letných chvíľ nastajlovaná a zladená. Tieto originálne náušničky sú len v jedinom prevedení.
Často stačí len malá zmena uhlu pohľadu a výsledky sú úplne iné.